Privacy and GPDR Cookie Consent

Γιατί είναι αναγκαίο το Visual Merchandising και πως θα στραφείτε σε αυτό με επιτυχία; (ΜΕΡΟΣ Β’)

08-10-2020
από ΑΡΧΩΝ -

Τι είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο τους καταστηματάρχες σήμερα; Μα φυσικά το κοινό που θα προσελκύσουν, πόσος κόσμος θα μπει στο κατάστημα τους και τελικά πόσοι από αυτούς θα αγοράσουν.

Σκοπός όλων τα καταστηματαρχών είναι να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που επισκέπτεται καθημερινά τον χώρο τους και κατά συνέπεια τις πωλήσεις τους. Πως θα το καταφέρουν αυτό; Αρκεί να στραφούν σε ένα επιτυχημένο visual merchandising!

Αυτό περιλαμβάνει το σωστό στήσιμο της βιτρίνας (διαβάστε περισσότερα εδώ) αλλά και τον εσωτερικό χώρο του καταστήματος.

 

Visual Merchandising στο εσωτερικό του καταστήματος

Πέρα από την βιτρίνα, σημαντικό ρόλο παίζει και το εσωτερικό του καταστήματος. Η όμορφη ατμόσφαιρα, η σωστή τοποθέτηση των προϊόντων και η εύκολη πρόσβαση σε αυτά, θα κρατήσουν τον πελάτη μέσα στον χώρο και θα τον ωθήσουν να περιεργαστεί τα είδη σας και να μην εγκαταλείψει γρήγορα τον κατάστημα σας.

Αυτό που θέλουμε λοιπόν να πετύχουμε είναι μέσω του χώρου μας να προσφέρουμε στον καταναλωτή μια συναισθηματική εμπειρία. Σίγουρα η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Μικρά μυστικά λοιπόν για το εσωτερικού του καταστήματος:

  1. Δώστε έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Η προβολή των προϊόντων πρέπει να βασίζεται στην κοινή λογική, δηλ. επικέντρωση της παρουσίασης στις θέσεις μεγάλης προβολής (αρχή –τέλος πτέρυγας, κεντρική πτέρυγα, θέσεις πριν τα ταμεία).
  2. Για την καλύτερη προβολή των προϊόντων σας, διαμορφώστε ξεχωριστά stands (cental ή wall stands) εντός του καταστήματός σας, ανά κατηγορία προϊόντων. Φροντίστε ώστε τα stands αυτά να είναι:

-Πάντοτε καθαρά και ξεσκονισμένα

-Φωτισμένα με έντονο φως ώστε να τραβούν την προσοχή των πελατών

-Να υπάρχει μεγάλη γκάμα προϊόντων

-Σε κάθε προϊόν θα πρέπει να αναγράφονται οι ιδιότητες του (πχ. αν πρόκειται για ένδυμα, η σύνθεση του), τυχόν ιδιότητες (πχ. για ηλεκτρονικά/gadgets), τρόπος χρήσης, τιμή, κ.α.

- Μην ξεχνάτε κάθε φορά που ένα προϊόν τελειώνει να το αντικαθιστάτε άμεσα ώστε το stand να είναι πάντα πλήρες!

  1. Τοποθετήστε το απαραίτητο προωθητικό υλικό, όπως διαφημιστικά stands με αφίσες, banner προσφορών κλπ. σε συγκεκριμένα σημεία του καταστήματος. Σκοπός είναι να περάσετε ένα επιπλέον μήνυμα στον καταναλωτή. Ένα μήνυμα (πχ. με κάθε αγορά άνω των 30€ δώρο ένα….) που θα τον ωθήσει στην αγορά.
  2. Φροντίστε για την  υποστήριξη – προώθηση της όλης ενέργειας και από το προσωπικό σας. Μεριμνήστε ώστε το προσωπικό σας να έχει την κατάλληλη εικόνα ως προς το ντύσιμο και την γενικότερη εμφάνιση του και να εναρμονίζεται με το concept και το στυλ του καταστήματος.
  3. Δημιουργήστε ένα ζεστό, φιλικό και ατμοσφαιρικό περιβάλλον για τους πελάτες. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με τον φωτισμό, την απαλή μουσική ή απλά προσφέροντας καφέ και κουλουράκια στον επισκέπτη σας!

 Extra tips για περισσότερες πωλήσεις!

  • Τοποθετήστε στο ύψος των ματιών τα προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε.
  • Δημιουργήστε «σταθμούς» μέσα στο κατάστημα για την παρουσίαση νέων προϊόντων. Οτιδήποτε νέο, μοντέρνο και in fashion πάντα τραβά την προσοχή του καταναλωτή!
  • Έρευνες έχουν δείξει ότι το άγγιγμα των αντικειμένων αυξάνει την πιθανότητα της αγοράς, οπότε επιτρέψτε στον πελάτη να έχει εύκολη πρόσβαση στα προϊόντα. Αποφύγετε την τοποθέτηση τους σε ψηλά ράφια ή σε δυσπρόσιτα σημεία, στριμωγμένα στο βάθος του καταστήματος ή κρυμμένα πίσω από άλλα προϊόντα.
  • Τα χρώματα επίσης επηρεάζουν τους αγοραστές. Τα ζεστά χρώματα, όπως το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο «τραβούν» τον κόσμο στο μαγαζί, ενώ μέσα σε αυτό το μπλε και το πράσινο τους κάνουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.
  • Η απαλή μουσική επίσης κάνει τους καταναλωτές πιο ανοιχτοχέρηδες, αφού τους χαλαρώνει. Η δυνατή μουσική τους κάνει να κινούνται γρήγορα στο κατάστημα και δεν επηρεάζει τις αγορές, ενώ η κλασική τους οδηγεί στα πιο ακριβά αντικείμενα.
  • Πέρα από την περίοδο των εκπτώσεων, ο καταναλωτής αρέσκεται και στις μεμονωμένες προσφορές που «τρέχουν» για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Οι προσφορές, αν είναι αληθινές και συμφέρουσες, αυξάνουν την ανάγκη του να προβεί σε αγορά, ακόμη και αν δεν τη χρειάζεται εκείνη τη στιγμή!
  • Το πιο επικερδές σημείο ενός καταστήματος είναι κοντά στο ταμείο. Εκεί λοιπόν προβάλετε αξεσουάρ ή μικροαντικείμενα –συνήθως οικονομικά προϊόντα- τα οποία βάζουν τον καταναλωτή σε πειρασμό ενώ περιμένει να συσκευάσετε τις αγορές του.

 

 

Γράφει η Αθανασίου Χριστίνα
Interior designer - Specialized in Visual Merchandising


Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.